تجلیل از حاج جلال حسینی در جشنواره”سطر و سنگر”

تجليل از حاج جلال حسيني يکي از فرماندهان پ.م.ج.ج در جشنواره خاطره نويسي “سطر و سنگر”

 سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس با عنوان “سطر و سنگر” به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به همراه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان برگزار شد .
140 اثر توسط نویسندگان و فعالان حوزه‌ ادبیات پایداری براي ارزيابي و داوري به دبیرخانه‌ی اين جشنواره رسيده بود که از اين ميان18 اثر انتخاب که 8 اثر در بخش خود نوشت و 10 خاطره در بخش دیگر نوشت منتخب شدند.
آقاي جلال حسيني عضو هيئت امنا و هيئت مديره کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان نيز با ارائه‌ی خاطره اي در بخش خود نوشت منتخب شایسته‌ی تقدیر شده، لوح تقدير و جوايز خود را از هيئت داوران دريافت کردند.
مسئولان استان، فرماندهان، رزمندگان، خانواده‌های شهدا، مدير عامل کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان، مدير اجرايي و دبير تحريريه خبرنامه «گمنامان» کانون استان زنجان، نيز در اين جشنواره شرکت داشتند تا ضمن حضور، خود را در افتخار آفرینی‌های اين سنگر سازان بي سنگر سهيم نمايند.
آقاي فرزاد بيات موحد از اعضاي کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان و نویسنده‌ی کتاب «بر بلندای گرده رش» نيز جز هيئت داوران اين جشنواره بودند که اين امر پيشتازي سنگر سازان بي سنگر در حوزه‌ی ادبيات پايداري را بيش از پيش متذکر می‌شود.
 شايان ذکر است نماینده محترم مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس با عنوان «سطر و سنگر» اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت ملت ایران و تعصب برای حفظ خاک کشور و گوش به فرمان ولایت‌ فقیه بودن است که علی‌رغم همه تجهیزات دشمن در برابر ارتش بعثی و در واقع همه دنیای استکبار که نیروهای صدام را حمایت می‌کردند، ایستادند و یک وجب از خاک خود را به دشمن ندادند.
 
اسماعيلي افزود: طی 1400 سال پس از اسلام، مردم ایران در سایه رهبری امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را تشکیل دادند که این امر زمینه هراس استکبار را فراهم کرده و با حمایت صدام در جبهه نظامی به دنبال شکست جمهوری اسلامی ایران بودند که با حضور ملت غیور ایران این نقشه نقش بر آب شد.
 
در اين جشنواره از کتاب‌های، «فرهنگ اعلام شهدا» و «روي جاده هاي رملي» رونمايي شد. فرهنگ اعلام شهدا، دایرة‌المعارفي شامل همه مشخصات شهداي استان زنجان از جمله محل و سال تولد، نام پدر و مادر، وضعیت تأهل و تعداد فرزندان، تحصیلات و وضعیت اشتغال، محل و نحوه شهادت و محل دفن است.

 

موارد مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست