ديدار جمعي از دانشجويان و خبرگزاري ها با رئيس هيئت مديره کانون استان زنجان

ديدار جمعي از دانشجويان و خبرگزاري ها با رئيس هيئت مديره کانون استان زنجان

فرمانده گردان مهندسي 22 ذوالفقار جنگ جهاد سازندگي استان زنجان :

قداست و آرمان هاي جنگ تحميلي بايد بر همگان مشخص شود

احمد پيريگفت : رزمندگان دارای فرهنگ و باورهای والا بودند، و امروز پس از گذشت 25 سال از جنگ ما به چراهاي زيادي جواب مي دهيم ، اما باید توجه داشت که اگر دفاع مقدس نبود همانند بسیاری از کشورهای کنونی، کشور ما از هم پاشیده می‌شد.

رئيس هيئت مديره کانون استان زنجان در نشست با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان و خبرگزاري ها که در قالب طرح ملی دیدار با فرزانگان برگزار شد، گفت: در نسل گذشته رزمندگان با تکیه بر فرهنگ انقلاب اسلامی، سربلندانه به دفاع از میهن خویش پرداختند، اما هم‌اکنون برای انتقال این فرهنگ با مشکل مواجه شده‌ایم و دستگاه‌های مسئول در‌ خصوص انتقال فرهنگ و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس، گام موثريبرنداشته اند.
وي با اشاره به اهداف تشکیل جهادسازندگی، گفت: جهاد‌سازندگی خود یک فرهنگ بود و محروم‌ترین قشر را تحت پوشش قرار ‌داد و از همان ابتدای دستور تشکیل خود، آغاز به کار کرد و در دوران دفاع مقدس نیز ایثارگریهای بینظیری داشت و حتي تا یک‌سال پس از ،پذیرش قطعنامه از میدانهای جنگ بازگشت..

فرمانده گردان مهندسي 22 ذوالفقار جنگ جهاد سازندگي استان زنجان با اشاره به این‌که جهاد سازندگی همچنان گمنام است ، عنوان کرد: باید این دیدگاه و فرهنگ در جامعه ایجاد شود که سنگر سازان بي سنگر در آن دوران داوطلبانه و بیهیچ ادعایی در دفاع مقدس شرکت کردند. نیروهای جهادی در تمام لحظه‌های جنگ حضور داشتند، پیش از عملیات به شناسایی و بستر‌سازی برای نیروهای عمل‌کننده، حین عملیات پیشتاز رزمندگان و در مقابل رگبار گلوله و خمپاره به سنگرسازی و بعد از عملیات نقش کلیدی آنها آغاز شده و به پاکسازی و راهسازی می پرداختند و در تمامی لحظات شادابی مطلق حاکم بود.

احمد پيري افزود: در دوران دفاع مقدس، جهاد‌سازندگی به عنوان ضلع سوم جنگ در کنار اضلاع دیگر که سپاه و ارتش بودند قرار گرفت و با اينکه هیچ اجباری برای آنان در حضور در جنگ وجود نداشت اما آنان با احساس تکليف و کاملا داوطلبانه و با ایمان و اعتقاد قلبی و برای حفاظت از اصل نظام ، پس از طي دوره هاي آموزشي با تخصص هايي چون : مکانيک ، جوشکار ، اپراتور ماشين هاي سنگين و … راهي مناطق عملياتي مي شدند.

ويخاطر نشان کرد:اين فرهنگ، ایمان و اعتقاد قلبی است که میتواند کشور را در همه حوزهها از جمله اقتصاد نجات داده و آن را بیمه کند.

بيش از 10 هزار سند در اتاق اسناد جهاد سازندگي استان زنجان وجود دارد

رئيس هيئت مديره کانون استان زنجان یادآور شد: جهاد‌سازندگی استان علی‌رغم گمنام بودن دارای آرشیوی بیش از ده‌هزار سند است که این اسناد با چنگ و دندان حفظ شده است و امیدواریم روزی مردم و مسئولین به این باور برسند که باید از این مستندات استفاده کرد.
این سنگر ساز بي سنگر تصریح کرد: اگر فرهنگ جهادی وارد تمامی حوزه‌ها شده و کلید واژه‌ها به هم نزدیک و فرهنگ جهادی وارد زندگی فرد فرد جامعه شود، مطمئن باشید ایمان و اعتقاد در جوانان بیش از پیش نهادینه شده و اعتماد نسبت به نسل جنگ ایجاد خواهد شد.
وی با تأکید براین‌که انقلاب اسلامی به مدد انفاس قدسی امام راحل، تحول بزرگی را در نسل جوان آن روزها بوجود آورده بود و این تحول انقلابی موجب گردید که سدهای بزرگی از پیش روی توسعه و آبادانی کشور برداشته شود. کارهای بزرگی که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور به وقوع پیوست، از خصوصیات قدسی امام سرچشمه گرفت و این امر موجب اطاعت با ایمان و اعتقاد قلبی و نه از سر هیجان از دستورات امام راحل می‌شد.

اين مقام مسئول با بیان این‌که جهاد نقشی کلیدی در جنگ داشت و به‌طور کلی با یک سازماندهی توأم با آموزش پیش می‌رفت و به گفته شهید صیاد شیرازی، بدون حضور جهادسازندگی در بسیاری از عملیات‌ها موفق نمی‌شدیم، ادامه داد: در بسیاری از مواقع نیروهای جهادی به صورت کاملاً ابداعی به مطالعه، طراحی و اجرای پروژه‌های تولید محصولات و ادوات مورد نیاز می‌پرداختند که امروزه این آموزش‌ها در سطوح دانشگاهی صورت می‌گیرد.

تاکنون هیچ فیلمی حق مطلب را درخصوص رزمندگان دفاع مقدس ادا نکرده است

احمد پیری با بیان اینکه تاکنون هیچ فیلمی حق مطلب را درخصوص رزمندگان دفاع مقدس ادا نکرده است، عنوان کرد: نباید ارزشها را پایین آورد و یا با تعاریف نادرست از رزمندگان همچون رویین‌تن بودن و یا ضعیف بودن دشمن، ارزش کار رزمندگان را در سطح پایین قرار داد . رزمندگان همگی افرادی معمولی بودند که با اعتقاد و ایمان قوی در مقابل دشمن پرقدرت ایستادند.


کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان

موارد مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست