به بهانه چاپ کتاب ” جاده های بهشتی” خاطرات احمد پیری

در طول ۸ سال دفاع مقدس با فرماندهانی در میدان نبرد محشور بودم که یکی از دلایل موفقیتم در عرصه ادبیات پایداری، همراهی با این عزیزان به حساب می‌آید. این مردان خدا قبل از اینکه یک فرمانده نظامی باشند، نمونه بارزی از بندگان مخلص خدا در فضای گمنام جبهه در زیر آتش دشمن بودند و در دنیای زلال ندیده شدن، حماسه‌ها آفریدند.
یکی از فرماندهانی که افتخار همراهی با ایشان را در چند عملیات داشتم، حاج احمد پیری، فرمانده مهندسی جنگ جهاد استان زنجان بود. اگرچه بنده بیشتر در عملیات شمالغرب در کنارش بودم، اما وقتی کتاب “جاده‌های بهشتی” را مطالعه کردم، متوجه شدم ایشان ریشه در پرونده درخشان جهاد سازندگی در نقاط محروم و کوچه پس کوچه‌های ۸ سال دفاع مقدس دارد و بایستی او را از افتخارات استان زنجان قلمداد کرد که به دلیل پیشه کردن منش گمنامی و فرهنگ جهادی، خیلی شناخته شده نیست. باید اعتراف کرد که پس از شهادت حاج کمال‌الدین جان‌نثار، فرمانده لایق مهندسی‌ جنگ جهاد استان زنجان، فرماندهی هوشمندانه آقای پیری بود که خلعی در مأموریت‌های پررنگ و اثر بخش جهادگران استان زنجان در جبهه‌ها مشاهده نشده است.
لذا، کتاب “جاده‌ های بهشتی” تنها بخشی از زندگی ایشان را پوشش داده است و این اثر با نگاه معرفت شناسی برای کسانی قابل بهره برداری است که در جستجوی الگوی مردان راستین خدا در عرصه کار و تلاش هستند و می‌خواهند رمز و راز سنگر سازان بی‌سنگر را با الهام از مکتب امام خمینی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی، دنبال کنند.
مخلص کلیه سنگر سازان بی‌سنگر
سفیر شهیدان گمنام ۸ سال دفاع مقدس
نصرت الله محمود زاده
۱۳۹۹/۲/۱۲

موارد مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست