گزارش عملکرد سال 1394 کانون استان

گزارش عملکرد سال1394کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان

عملکرد کانون در راستای دستیابی به اهداف برنامه ديدار:

حماسه‌های پرشور جنگ تحمیلی و صحنه‌های شگرفی که سنگرسازان بی سنگر در دفاع از انقلاب و میهن اسلامی در جای جای جبهه‌های نبرد حق علیه باطل ، از كوهستان‌هاي صعب‌العبور و سر به فلك كشيده غرب تا دشت‌هاي تفتيده جنوب آفريدند، پرشكوه ،پرتوان و سرشار از عشق و ايثار و شجاعت بود.

خانواده‌های شهدا، ایثارگران ، آزادگان و جانبازان سنگرساز بی سنگر از بزرگترین سرمایه‌های معنوی این کشور هستند که یاد آنان اشاعه ارزش‌های ایثار و پایداری در جامعه محسوب می‌شود. در همین راستا دیدار با آنان، ادای دین به ارزش‌های والای انسانی است.

در همین راستا از خانواده جهادگر شهید اباصلت داوودی سنگرسازان بی سنگر حجت الاسلام علی باهنر ، سید میر آقا موسوی ، آزاده جهادگر حاج مرتضی تحسینی و اباصلت حسنلو ، جانبازان جهادگر هدایت اله اسماعیلی ، علی رحمانی و خانواده محترم سنگرسازان بی سنگر زنده یاد ، سید حسین موسوی ، ولی اله افسری ، تقی تاراسی و غضنفر تقی لو ، همچنین از معاون واحد خواهران ستاد جذب و هدایت کمک های مردمی خانم زرین تاج برزین توسط حجت الاسلام حاج سید احمد موسوی و حجت الاسلام حبیب نژاد و اعضای محترم هیات امنا ، هیات مدیره ، مدیر عامل کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان و رئیس اداره ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان ،دیدار و تجلیل بعمل آمد.

عملکرد کانون در راستای دستیابی به اهداف برنامه حفظ ياد:

1-    انتشار 4 شماره از خبرنامه کانون استان

کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان شماره ي پنجم خبرنامه گمنامان خود را با تيراژ 1500 جلد در زمستان 93 ، شماره ششم خبرنامه را با تيراژ 1500 جلد در بهار سال 94،شماره هفتم خبرنامه کانون با تيراژ 1500 جلد در تابستان سال 94 و شماره هشتم خبرنامه را با تيراژ 1500 جلد در پاییز سال 94؛ چاپ و براي اعضاي محترم کانون استان ، مسئولين و کانون‌های سراسر کشور ارسال نمود. خبرنامه بستری مناسب و نمود فرهنگي گيرايي است تا با بهره گيري از آن بتوان در راستاي دست يابي به اهداف و برنامه هاي کانون گام برداشت.

2-  اجرای فاز اول نمایشگاه سنگرسازان بی سنگر استان زنجان بر روی دیوار محوطه محل قانونی کانون استان

3-جمع آوري تصاوير سنگر سازان بي سنگر

در سال 94 ، 220 عدد عکس از تصاوير سنگر سازان بي سنگر استان زنجان در دوران دفاع مقدس ، جمع آوري ، اسکن و آرشيو شد تا در برنامه هاي مختلف ، خبرنامه ، نرم افزار چند رسانه اي کانون ، نمایشگاه ها و … مورد استفاده قرار گيرد.

4-  ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس

همزمان با هفته دفاع مقدس ،کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان اقدامات و ویژه برنامه هایی در جهت نکوداشت این هفته غرور آفرین اجرا نموده است که در ذیل به اهم این برنامه ها اشاره می شود :

الف) انتشار خبرنامه شماره هفتم کانون سنگر سازان بی سنگر استان زنجان ویژه ی هفته دفاع مقدس : این خبرنامه که با محوریت حضور پرافتخار گردان مهندسی 22 ذوالفقار جنگ جهاد سازندگی استان زنجان در عملیات های دفاع مقدس و ایثارگری ها و جانفشانی های سنگرسازان بی سنگر در طول هشت سال جنگ تحمیلی،که در تیراژ 2000 جلد تهیه و در بین اعضای کانون استان، کانون های سراسر کشور ، گردهمایی فرماندهان و مسئولین کشوری توزیع گردید.

ب‌)  نصب بنر تصاویر شهدا و عملکرد گردان مهندسی 22 ذوالفقار جنگ جهاد سازندگی استان در مقابل دفتر کانون ، میادین و معابر شهر

ج‌)   برگزاری ایستگاه صلواتی به یاد ایستگاه های صلواتی هشت سال دفاع مقدس : این ایستگاه در مقابل دفتر کانون سنگر سازان بی سنگر استان در سازمان جهاد کشاورزی برپا شد و تداعی ایستگاه های صلواتی دوران دفاع مقدس بود .

ه ) حضور سردار حاج احمد پیری رئیس هیات مدیره کانون سنگرسازان بی سنگر استان در برنامه زنده تلوزیونی (حماسه گونلری): برنامه زنده تلوزیونی (حماسه گونلری ) که در ایام هفته دفاع مقدس به طور زنده از شبکه استانی اشراق پخش می شد ، در پنجم مهر ماه میزبان سرتیپ جهادگر حاج احمد پیری فرمانده گردان مهندسی 22 ذوالفقار جنگ جهاد سازندگی استان زنجان بود. و همچنین با طرح سوال از سوی ایشان جهت مسابقه ی پیامکی برنامه ، به 8 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه در پایان برنامه کارت هدیه ی 500.000 ریالی از سوی کانون استان اهدا گردید.

و‌)      ارسال پیامک با موضوعات هفته دفاع مقدس و سنگرسازان بی سنگر به اعضای محترم کانون استان ، اعضای هیات مدیره کانون مرکز و استان ها و شهرستان های ویژه و مسئولین در طول هفته دفاع مقدس

ز‌)      معرفی اعضای کانون و خانواده های محترم ایشان به صورت رایگان جهت تماشای فیلم محمد رسول ا… در طول هفته دفاع مقدس در سینما بهمن زنجان

تعداد 204 نفر از اعضا و همسران آنان به صورت رایگان و 130 نفر از فرزندان نیز به صورت نیم بهاء فیلم سینمایی محمد رسول ا… را تماشا کردند.

5-  برگزاری نشست صمیمی رئيس هيئت مديره کانون استان زنجان با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان و خبرگزاري هادر قالب طرح ملی دیدار با فرزانگان .

6-  مصاحبه مدير عامل کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان با خبرگزاري ها

به دليل عضويت جمع کثيري از ايثارگران ستاد پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان زنجان ،کانون سنگر سازان بي سنگر استان همواره مورد توجه برخي از خبرگزاري ها است تا نحوه فعاليت کانون ، آمار عضويت ، برنامه ها و … را از طريق سايت خود در قالب ، خبر و گزارش در معرض عموم قرار دهند ،لذا در سال 94 نيز همچون قبل مدير عامل کانون مصاحبه هايي با خبرگزاري هاي مختلف داشته است تا خبرگزاري ها پلي براي برقراري ارتباط نسل جوان با اين سنگر سازان باشد.

7-  ارسال خبرنامه کانون مرکز

طي سال 94 ، 3 سري خبرنامه کانون سنگر سازان بي سنگر مرکز جمعاً به تعداد 1350 جلد بسته بندي و به اعضا محترم کانون ارسال شده است.

8-ارسال خبرهاي کانون استان به مرکز

اخبار کانون استان جهت چاپ در خبرنامه ، به کانون مرکز ارسال گرديده تا تمامي اعضاي سنگر سازان بي سنگر در سرتاسر کشور، از اهم فعاليت ها ، اخبار و گزارش هاي کانون استان اطلاع کسب نمايند.

9-  ارسال پيام کوتاه

اطلاع رساني خدمات رفاهي، سالگرد شهادت شهدا ، مجالس ختم اعضا و افراد درجه يک خانواده آن عزيزان ، پرداخت وام ،مطالب ادبي مناسبتي و … از جمله مواردي مي باشد که از ابتداي سال 94 به اعضا ارسال شده است.

10-      طراحي و چاپ تقويم جيبي سال 1395 به تعداد 3000 عدد و توزيع آن بين ، اعضا ، مسئولين استاني ، مديران عامل سراسر کشور ، کانون مرکز و …

11-طراحي و چاپ تقويم روميزي به تعداد 1500 عدد و ارسال آن به منازل اعضا و دفاتر کانون هاي سراسر کشور

12-همکاري و هماهنگي با اعضا ،محققان و پژوهندگان در راستاي تامين اطلاعات و نوشته ها جهت تدوين کتب ،مقالات و خاطرات در زمينه 8 سال دفاع مقدس و ستاد پشتيباني مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان زنجان

13-    شرکت در مجالس ترحيم اعضا و خانواده هاي درجه يک آنان و چاپ آگهي ترحيم

14-    چاپ 33 عدد عکس از تصاویر سنگرسازان بی سنگر و اینفو گرافی های خبرنامه بر روی شاسی جهت نصب در دفتر کانون و اهدا عضو محترم آقای علی نوروزی

عملکرد کانون در راستای دستیابی به اهداف برنامه حمايت:

1-    خدمات رفاهي

با پرداخت يارانه از سوي کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان:

  • 13 خانواده از اعضاي کانون استان به مشهد مقدس مشرف شدند.
  • 3 خانواده از امکانات رفاهي و تفريحي مجتمع خزر آباد ساري بهره مند شدند.
  • 12 خانواده در سوئيت و هتل هماهنگ شده از سوي کانون در سرعين اردبيل اقامت داشتند.
  • 1خانواده در تور 2 روزه ماسوله و قلعه رودخان شرکت نمودند.
  • 100 عدد کارت استخر ميان اعضا توزيع شد.

2-  پرداخت تسهيلات

در طي سال 94 تعداد 175 نفر از اعضا جمعاً مبلغ 6 ميليارد و 20 ميليون ريال وام خريد کالا از کانون استان دريافت نموده اند که بر اين اساس از ابتداي سال 91 تا کنون 1211 وام جمعاً به مبلغ 32 میلیاردو 450 میلیون ريال از سوي کانون به اعضا پرداخت شده است ، با توجه به اينکه تسريع در روند پرداخت وام از الويت هاي کانون بوده است لذا تمامي مراحل ثبت نام ، تکميل مدارک و … توسط کانون انجام شده و اعضاي محترم با در دست داشتن پرونده کامل و معرفي نامه جهت دريافت مبلغ وام به بانک مراجعه نموده اند. همچنین با توجه به اینکه مقدار اعتبار و مدت زمان اخذ وام در هر سال باید تمدید گردد در ابتدای سال 94 رایزنی‌هایی با کانون مرکز مبنی بر افزایش اعتبار و تمدید مدت اخذ، بعمل آمده که بحمدالله معاون اجرایی و امور استان‌های آن کانون آقای میر شفیعیان نهایت مساعدت و همکاری را در این خصوص داشته اند.

3-    خريد سهام جهاد نصر استان زنجان توسط کانون

يکي از موارد مطرح شده در پانزدهمين جلسه شوراي هماهنگي کانون استان ها اين بود که از خريد سهام توسط اشخاص فرصت طلب جلوگيري شده و سازماندهي خريد و فروش سهام درون خانواده هاي ايثارگران جهاد صورت پذيرد ، لذا کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان آمادگي خود را براي خريد سهام جهاد نصر اعلام نموده و همچون سال پیش تعدادي از سهام اين شرکت را از متقاضیان فروش آن ،خريداري نموده تا از ورود افراد خارج از خانواده هاي ايثارگران جهاد به جمع سهامداران جلوگيري نمايد.

4-  رسيدگي به برخي از مسائل و مشکلات اعضاي کانون استان

5-  کمک مالی به ستاد اربعین استان جهت پذیرایی از زائران مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان در شهر مقدس نجف .

عملکرد کانون در راستای دستیابی به اهداف برنامه ادامه راه:

1-    عضوگيري و آخرين آمار اعضاي کانون استان زنجان

عضوگيري در کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان همچون سال هاي گذشته در سال 94 نيز ادامه داشته که در طي سال 94 ،34 نفر به جمع اعضاي کانون استان پيوستند ؛ بر اين اساس تعداد کل اعضا تا مورخ  94/12/20 ، 751 نفر مي باشد.

2-  توزيع کارت عضويت با اعتبار 5 ساله به 105 نفر

پس از عضويت و تکميل پرونده ، اطلاعات لازم جهت چاپ و تمديد کارت شناسايي ، همراه با اسکن تصاوير به کانون مرکز ارسال مي گردد.

3-هماهنگي کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان با رابطين شهرستان ها و جهاد نصر

به منظور پيش برد فعاليت ها و ارائه خدمات راحت به شهرستان ها و آندسته از اعضايي که در شرکت جهاد نصر استان زنجان مشغول فعاليت هستند و رفت و آمد آنان به دفتر کانون ميسر نيست کانون استان اقدام به انتخاب رابط نموده است که در طي سال گذشته طي جلساتي ،تحويل کارت هاي عضويت اعضا ، خبرنامه ها و برخي اطلاع رساني ها توسط رابطين انجام شده است.

4-  برگزاري مسابقات پيامکي با محتوای شناسایی تصاویر و سوالات با مضمون حضور جهاد در جنگ و نقش ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان زنجان و اهدا جوايز به برندگانان مسابقات.

5-  تکمیل بانک اطلاعاتی اعضای محترم هیات امنا جهت ارسال به کانون مرکز

6-  هماهنگی و همکاری با اداره امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص تکمیل سامانه جامع آمار و اطلاعات ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی و در اختیار قراردادن اطلاعات 750 نفر از ایثارگران عضو کانون

7-برگزاري جلسات و نشست هاي کانون استان زنجان

  • برگزاري جلسات هيئت مديره

جلسات هيئت مديره کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان نيز همانند سال هاي گذشته با حضور اکثريت اعضا و در محل قانوني کانون تشکيل گرديده است.

  • برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العادهکانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان

مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده کانون سنگرسازان بی سنگر استان زنجان مورخ 94/7/1 در محل قانونی کانون با حضور اکثریت اعضای هیات امنا تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه آقایان سید سجاد سید سیوانی بعنوان رئیس ، سید جلال حسینی بعنوان ناظر جلسه و حسن بیات بعنوان منشی تعیین و با دستور جلسه انتخاب اعضای هیات مدیره پیگیری و پس از رای گیری آقایان احمد پیری ، مهدی اشراقی ، مرتضی تحسینی ، غلامرضا رمضانی،جلیل باقری بعنوان اعضای اصلی هیات مدیره و آقای عباس امندی مسکن بعنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

پس از پایان مجمع ،اولین جلسه هیات مدیره با موضوع تعیین سمت اعضا برگزار شد و آقای احمد پیری بعنوان رئیس ، آقای مهدی اشراقی بعنوان نائب رئیس ، آقای غلامرضا رمضانی بعنوان خزانه دار و منشی تعیین گردیدند و آقای نادر مقدم به مدت 2 سال ، بعنوان مدیر عامل ، انتخاب و قبول سمت نمودند.

  • شرکت در جلسات شوراي هماهنگي کانون استان ها

الف ) هجدهمین جلسه فصلی شورای هماهنگی استان ها و شهرستان های ویژه کانون سنگر سازان بي سنگر مرکز در مورخ 94/5/28 در محل کانون مرکز برگزار گردید که در این جلسه کانون استان زنجان به عنوان نماینده 5 کانون زنجان ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، ایلام و قم ، به بیان انتقادات ، پیشنهادات و نقطه نظرات پرداختند .

ب‌)   شرکت در نوزدهمین جلسه فصلی شورای هماهنگی کانون سنگرسازان بی سنگر استان ها و شهرستان های ویژه و سومین جلسه مشترک با موسسه جهاد نصر و اداره کل امور ایثارگران در محل سالن همایش های شهیدان نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی و توزیع تقویم رومیزی و خبرنامه کانون به شرکت کنندگان .

  • شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه کانون سنگرسازان بی سنگر مرکز همزمان با گردهمایی فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد و هماهنگی 17 نفر از فرماندهان استان جهت حضور در این جلسات.

8-ارتباط و هماهنگي با ساير ادارات و ارگان ها

  • پليس اطلاعات و امنيت استان زنجان

با توجه به اينکه پليس اطلاعات و امنيت استان مرجع صادر کننده مجوز کانون بوده ، لذا لازم است تا ارتباط تنگاتنگي بين کانون و آن برقرار شود، به همين منظورهمواره عملکرد، فعاليت ها و برنامه هاي کانون گزارش و در خصوص تمديد مجوز و ثبت تغييرات اقدامات خاص ،صورت مي پذيرد.

  • اداره کل امور مالياتي

اداره کل امور مالياتي جز اداراتي است که کانون سنگر سازان بي سنگر استان براي ارائه صورت هاي مالي ، کلیه اطلاعات، اسناد و مدارک و دفاتر مورد نیاز جهت عملیات حسابرسی با آن، ارتباط مستقيم دارد از اين رو در سال 94 نيز اين پيگيري ها و تبادل اطلاعات براي تسهيل امور مالياتي کانون ، همچون سال هاي گذشته ادامه داشته است.

  • بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس

همسو بودن اهداف و برنامه هاي کانون سنگر سازان بي سنگر استان با بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ، برقراري يک ارتباط موثر را مي طلبد تا بتوان از ظرفيت هاي اين بنياد در جهت نيل به اهداف بهره برد، همچنین زمینه ایجاد یک ارتباط موثر را فراهم نمود .

  • اداره ثبت شرکت ها و موسسات غير تجاري استان زنجان

پيگيري ثبت تغييرات کانون سنگر سازان بي سنگر استان زنجان به استناد صورتجلسه مورخ 94/7/1 مجمع عمومي عادی بطور فوق العاده ساليانه کانون استان با هماهنگي اداره ثبت شرکتها و موسساتغيرتجاري استان صورت پذيرفت.

موارد مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست