صعود افتخار آمیز سنگرساز بی سنگر جانباز سرافراز جناب آقای فرهاد اسکندی به قله مراپیک هیمیالیا

سنگر ساز بی سنگر جانباز سرافراز جناب آقای فرهاد اسکندری

 

سنگر ساز بی سنگر جانباز سرافراز جناب آقای فرهاد اسکندری کوهنورد موفق 78 ساله زنجانی

 (در مورخ 15/12/1360 از طریق پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد استان زنجان به مناطق عملیاتی اعزام و در مورخ 01/01/1361 در منطقه عملیاتی فتح المبین (دشت عباس) مجروح شده و دارای 25 درصد جانبازی میباشد ) توانست به همراه مربی خود آقای حسن نجاریان در آبان ماه سال 1391 در برنامه ی 18 روزه موفق به صعود قله مراپیک 6654 متر ( هیمالیا نپال ) واقع در هیمالیای مرکزی شود ، لازم به ذکر است تا به حال کسی با این سن موفق به صعود این قله نشده بود بطوری که مورد توجه خبرنگاران منطقه قرار گرفت .

و قرار است از سوی سازمان بین المللی UIAA  رکورد آقای اسکندری به ثبت برسد .

دماوند ، سهند ، سبلان ، علم کوه مازندران و بیشتر قله های بلند کشور توسط این کوهنورد سنگر ساز بی سنگر فتح شده است . او 4 بار قله های آرارات ، کاشکار و سبحان در ترکیه و 2بار هم قله ی آراگاس در قزاقستان را فتح کرده است .

شغل آقای رکورددار قبل از شروع جنگ ، صافکاری ماشین بوده است . به گفته آقای اسکندری : بعد از مجروح شدنم تا 11 سال نتوانستم از دست چپم استفاده کنم و بعد از آن بود که تصمیم گرفتم ورزش کنم تا هم وقتم را پر کنم و هم سلامتی ام را به دست آورم ، من روزی یک ساعت ونیم تمرین میکنم و2 روز در هفته را به شنا و 2 روز دیگر را به کارهای بدنسازی و دو ومیدانی  اختصاص می دهم ، برای انجام کارهایم و رفت و آمد در شهر هم فقط از دوچرخه استفاده میکنم تا هم برایم یک نوع ورزش محسوب شود و هم به آلوده نشدن شهر کمک کنم .

کانون سنگرسازان بی سنگر زنجان این صعود افتخارآمیز را تبریک گفته و برای جانباز سرافراز جناب آقای فرهاد اسکندری آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

موارد مرتبط :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست